Ontwikkel je eigen, unieke logo voor je Battle Mobile. Doe dat bijvoorbeeld in overleg met de afdeling Marketing van je bedrijf, of degene (eventueel een extern iemand) die bij jullie de marketing doet. Lever het logo uiterlijk op zaterdag 9 oktober 17:00 uur aan via e-mailadres battle@gogogreenbattle.nl of stuur een DM via Instagram @gogogreenhouse. Wij zetten alle logo’s op zondag 10 oktober om 12:00 uur op Instagram en Facebook van GoGoGreenhouse. Degene met de meeste likes (Instagram + Facebook) op maandag 11 oktober om 15:00 uur wint. En mag als eerste een keuze maken uit de Battle Parts, waarin het thema ‘Marketing’ centraal staat. Het team met de op-één-na-meeste likes mag als tweede kiezen uit de overgebleven Battle Parts. Enzovoorts.

  1. Ontwikkel je eigen unieke logo voor je Battle Mobile. Doe dat in overleg met degene die in jouw bedrijf verantwoordelijk is voor de marketing, bijvoorbeeld een externe professional of de afdeling Marketing.
  2. Lever het logo uiterlijk op zaterdag 9 oktober om 17:00 uur aan via het e-mailadres battle@gogogreenbattle.nl of stuur een DM via Instagram @gogogreenhouse.
  3. Wij zetten alle logo’s op zondag 10 oktober om 12:00 uur op Instagram en Facebook van GoGoGreenhouse. Roep iedereen die je kent op te stemmen! Op maandag 11 oktober om 15:00 uur, stopt de opdracht.
  4. De meeste punten zijn uiteraard voor het team met de meeste likes op maandag 11 oktober om 15:00 uur. Heeft jouw logo minder likes opgeleverd, dan worden er minder Battle Points toegekend.
  5. Het team met de hoogste Battle Score in deze challenge, kiest als eerste uit de beschikbare Battle Parts  voor zijn Battle Mobile. Het team dat als tweede eindigt, kiest als tweede. Et cetera.
  6. Renzo zal de uitslag bekend maken op zaterdag 16 oktober tussen 08:00 en 12:00. Bij enkele teams zal Renzo de Battle Parts persoonlijk langs brengen anderen kunnen een digitaal bezoek krijgen. Zorg dat jullie team op zaterdagochtend aanwezig is.

Welk Battle Part kiezen jullie tijdens de Battle of the Picture?
Zoals elke onderneming moeten ook glastuinbouwbedrijven zichzelf goed profileren. Onder andere richting mogelijke én bestaande klanten, medewerkers en partners. Voor de juiste uitstraling zijn experts nodig met up-to-date kennis van marketing en communicatie. Bij het maken van de Battle Mobile houdt jouw team natuurlijk ook rekening met een uitstraling die potentiële gebruikers internationaal aanspreekt. Daarom verwerken jullie opvallende materialen in de Battle Mobile; ‘Battle Parts’ die jullie voertuig nét dat beetje extra geven. Onderstaande Battle Parts stellen we beschikbaar bij deze challenge!

Een verfblik

Een verfblik

Deze verfblik staat symbool voor je uitstraling: de indruk die je wekt bij mensen. Aandacht hiervoor is een essentieel onderdeel van bedrijfsvoering. Op wie wil je bedrijf indruk maken? Hoe ervaart die doelgroep jouw bedrijf, je product en/of je dienst? Is dat wat je wilt dat ze ervaren? En past het bij wie je wilt zijn? Ook in de glastuinbouwsector houden branding-, marketing- en communicatiespecialisten zich met dit soort vragen bezig. Als bedrijf kun je je uitstraling op allerlei manieren aanpassen. Bijvoorbeeld via kleurgebruik in je uitingen, je logo of de manier waarop je je producten verpakt. Verschillen in kleur, vormgeving of verpakking leiden tot verschillende gevoelens. Laat maar eens een logo of verpakking zien aan verschillende mensen en vraag welke sfeer het bij hen oproept!

De Westlandse vlag

De Westlandse vlag

Deze vlag staat symbool voor je vermogen jezelf te onderscheiden. In jouw geval van andere teams en hun Battle Mobiles. Als je in de branding, marketing en communicatie werkt, is het belangrijk om te benadrukken dat jouw bedrijf, product en/of dienst anders zijn dan die van concurrenten – op een positieve manier. Want als je te veel lijkt op concurrenten, weten klanten niet goed waarom ze bij jou moeten komen. Voor een bedrijf dat een goede positie op de markt wil krijgen (zich wil ‘positioneren’) gaat het dus om dit soort vragen: waarin onderscheidt jouw product of dienst zich van andere? Hoe maak je dat aan je doelgroep duidelijk? Wie ís eigenlijk je doelgroep? Vraag maar eens aan je marketing-collega wie precies de doelgroep van jullie bedrijf is, wat jullie product of dienst onderscheidt en hoe jullie dat ‘onderscheidende karakter’ aan de doelgroep laten zien.

Een toeter

Een toeter

Dit speeltje staat symbool voor duidelijke communicatie: het vermogen om aandacht te vragen voor jezelf. Als glastuinbouwbedrijf moet je er allereerst voor zorgen dat je doelgroep weet dat je bestaat. En daarna waarom je precies van toegevoegde waarde voor haar bent. Hoe doe je dat het best? Welke manieren kies je voor die heldere communicatie? Je kunt bijvoorbeeld een nieuwsbrief de wereld in sturen, op social media actief zijn of op een beurs gaan staan – en zo zijn er nog tig andere opties. Het is heel belangrijk dat je vooraf goed nadenkt welke manier het best bij je past en het meeste effect heeft.

Een autospiegel

Een autospiegel

In een autospiegel kun je kijken waar je vandaan komt. Tegelijkertijd zie je door wie of wat je mogelijk wordt ingehaald. Wie of wat gaan straks wellicht vóór je verschijnen? Als je een bedrijf bent, staat de autospiegel symbool voor je inzicht in je verleden, je toekomst, je concurrenten, je werkveld en je bewegingsruimte in dat veld. Op basis van dit inzicht bepaal je waar je heen wilt (je visie) en wat je gaat doen. Ook jouw werkgever zal zo’n visie hebben. Vraag hem er maar eens naar! Wat is zijn visie, wie heeft deze opgesteld, hoe is dat gegaan, is de visie door de jaren heen veranderd, wordt ze goed gevolgd en wat is tot nog toe de impact ervan geweest?

OPDRACHT INLEVEREN